4 Mars 2013.

Nu var det riktigt längesedan jag gjorde ett inlägg här. Bloggen har kommit i glömska under allt ståhej med att flytta hem och börja plugga. I och med att jag har varit utomlands under 1,5 år var det mycket att ta igen och anpassa sig till nu när jag har återvänt hem. Dels anpassa sig till ett iskallt Sverige med mil av snö och slask, dels anpassa sig till att börja studera på heltid igen, vilket inte alls är så enkelt som jag trodde mig komma ihåg.

Jag har dessutom kommit tillbaka med en förnyad motivation och större mål, större förväntningar på mig själv, vilket i princip innebär att min fritid är obefintlig och att mitt liv består av "plugga, plugga, plugga, tenta, tenta, tenta". Jag är lycklig om jag lyckas klämma in lite vänner under helgerna, eller ett biobesök med min sambo.

Men, på fredag tar jag en liten paus i livet och åker till Stockholm i förmodligen en vecka, om jag kan hålla mig borta från studierna så länge. Jag kommer ändå behöva plugga en hel del och jag kanske åker hem tidigare om jag inte kan koncentrera mig. Men det finns ju bibliotek även i huvudstaden så jag kanske flyr dit om det krisar. Vi får se helt enkelt. Det ska bli mysigt att umgås med mami, papi och lite vänner. Dessutom blir det chokladprovning med mamma, mormor och farmor på lördag. Mums!

 
 
 
 


Kommentarer


Skicka din åsikt:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback

Micaela C.W

En 24 årig kvinnas tankar om världen och tillvaron. Fotografi, Träning, Vardag och en gnutta tankar om världsproblemen i dagens samhälle. Allt jag skriver är endast mina egna åsikter om saker och ting, jag har inte för avsikt att såra eller kränka någon, utan vill endast uttrycka mina tankar.

RSS 2.0