7 november 2013

Jag har precis läst en artikel om en stackars val som tidigare i år blivit strandad i Nederländerna. Man gjorde ett försök att rädda valen, men tyvärr avled den. Under en obduktion upptäcktes mängder av plast i valens mage och tarmar. Den vanligaste orsaken till att strandade valar dör verkar vara förstoppning på grund av främmande material (plast, fiskenät, etc.).

Läs artikeln här: http://www.realnews24.com/gray-whale-dies-bringing-us-a-message-with-stomach-full-of-plastic-trash/

Om alla skulle tänka lite mer på naturen och sluta slänga onödiga saker på onödiga platser skulle världen må mycket bättre. Det är en ganska vid vision och den innebär en stor dos naivitet eftersom man utgår ifrån att alla människor bryr sig. Men jag bryr mig och jag hoppas att Du gör det med!

Är det verkligen så himla svårt att slänga skräp i de utplacerade soptunnorna? Ja, vi har faktiskt "gratis" soptunnor, med "gratis" sophämtning!!!
Jag är medveten om att denna möjlighet inte finns i alla länder i samma utsträckning, men när möjligheten finns borde man ta den i akt.

Personligen brukar jag försöka ha med mig en "slängpåse" om jag vet att jag ska vara utomhus och ta mig för en aktivitet som innebär att skräp produceras. Bra tips!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Skicka din åsikt:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback

Micaela C.W

En 24 årig kvinnas tankar om världen och tillvaron. Fotografi, Träning, Vardag och en gnutta tankar om världsproblemen i dagens samhälle. Allt jag skriver är endast mina egna åsikter om saker och ting, jag har inte för avsikt att såra eller kränka någon, utan vill endast uttrycka mina tankar.

RSS 2.0